четверг, 18 января 2018 г.

Nikon AW 130, неоправданные надежды


 Покупался на черную пятницу в Америке. За 250 долларов была надежда купить подводный фотоаппарат который снимает на глубине 30 метров имеет оптический стабилизатор, GPS и другие характеристики выше чем у экшн - камер.

 В результате получился не одноразовый но двухразовый фотоаппарат. Первая съемка проводилась на речке Ворскла,




вторая съемка в Шарм эль Шейхе на Красном море.





 На Красном море глубина погружения была максимум 3м. После съемки фотоаппарат был промыт и высушен, извлечена флешка для копирования фото. После новой сборки флешка + аккумулятор фотоаппарат не включился. При подключении внешнего питания он тоже не реагировал.


 По приезду на родину в Украину звонок в сервисный центр Nikon. Ответ: гарантия Американская у нас не действует, ремонт вам обойдется около 1500 грн.(дол 28) и подводным он больше не будет.


место протечки фотоаппарата и повреждения деталей 







На фото видно что брак был в  корпусе.

В надежде что возможно партия бракованная запрос в Американский сервисный центр.Ответ ниже. 


Но так как после покупки чек утерялся и после ответа Украинского сервисного центра я камеру вскрыл то смысла на пересылку и ремонт в США не осталось. 


Вывод: лучше дороже но купить на месте где можно воспользоваться гарантийным ремонтом и сервисным обслуживанием. Nikon себя не оправдал.

Ответ Американского сервисного центра:
Your question was answered.
Hello Oleksandr,
Your support question has been answered by one of our team members.
Question details:
the camera broke Nikon AW 130
Created: 01/07/2018 by Email | Reference #: 02311909
Response from Terence G.
Dear Mr. Mykhailiuk,

Thank you for contacting Nikon in regards to your AW130. I see you mentioned that you live in Ukraine but bought the camera in Ohio. Since it is a US model, you may want to send the camera to our main facility to have the camera repaired. Repairs generally take 3-4 weeks as long as the parts are available. Please note that any sand, water, or impact damage will void warranty coverage.

All Coolpix cameras are repaired at our authorized repair facility known as "United Electronics Group" or "UEG" which specializes in dealing with these cameras specifically. Since UEG has a separate database from us, we would be unable to give information such as estimate costs or order information/status. If you wish to contact them for any reason regarding your order, you may call them at 1-866-488-8227You may also want to contact them before sending it in to ensure that they would be able to send the repaired camera back to you in Ukraine. You would however need to mention that the camera was bought in the United States so that they can understand why it would be sent to them.

Their shipping address is as follows :

Nikon Authorized Center
United Electronics Group
2525 Busse Road 
Elk Grove Village, IL 60007


If you send your camera in to service, please provide a copy of your proof of purchase (receipt for example) as well as a note stating what the issue is. You may also want to include your Name, Phone Number, Email and Address for verification and so they would know how to contact you should it be needed.

We also recommend your camera be registered to your account so the serial number is available should it ever be needed. You may register your camera online here : https://www.nikonimgsupport.com/ni/NI_product_registration?ctry=US&lang=en_US

Thank you,

Terence G.
Nikon Tech. Support
Responded: 01/09/2018 | 16:10 PM by Email

Комментариев нет: